Klockan 02:33 föds hjältar på pappret...

drömmar om verklighet,
blir blott ord på ett papper,
en längtan om att sakta,
glida in i facket,
de redan har placerat dig i,
för att slippa krångla,
slippa stöka till,
men tänk om jag vill!?
tänk om jag vill krångla,
hoppa över till kvadratmetern bredvid,
och börja stöka,
förstöra saker,
smula sönder det fina,
och göra pulver,
att blanda med vatten,
och dricka upp det,
blir jag fin om jag
dricker det fina?
blir jag ful om jag låter bli?
kan världen fungera,
om alla vägrar
att hålla sig i facken
designerade för oss?
Jag undrar om jag kan klara mig med att bara skriva mindre och mindre om vad som händer i mitt liv och bara skriva med dikter när jag skriver blogginlägg. Det känns lite som att detta bara blir transport-sträckan som jag (också du kanske?) måste ta mig igenom... jaja. Som sagt; natt, sent, trött, ensam (tråkigt), poesi, ja.
Dagens dikt #3. Vet inte riktigt hur den skrevs, men skrevs gjorde den...:

facken för oss
drömmar om verklighet,
blir blott ord på ett papper,
en längtan om att sakta,
glida in i facket,
de redan har placerat dig i,
för att slippa krångla,
slippa stöka till

men tänk om jag vill!?
tänk om jag vill krångla,
hoppa över till kvadratmetern bredvid,
och börja kludda,
förstöra saker,
smula sönder det fina,
och göra pulver,
att blanda med vatten,
och dricka upp det

blir jag fin om jag
dricker det fina?
blir jag ful om jag låter bli?
kan världen fungera,
om alla vägrar
att hålla sig i facken
designerade för oss?

Kommentarer
Postat av: M.

Mm. gillar.

tack för din kommentar också.

2009-10-30 @ 10:00:24
URL: http://betweenheartbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0