Ibland går inte världen dit man vill...

(hela detta inlägget är skrivit som en pick-me-upp till en vän)
Ibland blir inte dagen som man förväntat sig. Ibland går inte världen dit man vill. Ibland vill man bara gräva ner sig,
och då finns det inte mycket annat man kan göra. Jag önskar att alla i hela världen kan vara totalt lyckliga 24/7, men så är det ju såklart inte, tyvärr. Jag hoppas att min vän, som jag inte tänker nämna vid namn, blir glad igen snart, även om jag vet att det är svårt.

Dagens dikt #2, är tillägnad henne:

Världen har inte fel, den är
ibland är hela världen fel
inte så att man tycker att den har fel
utan den är verkligen det
som att själva tiden hamnat i otakt
och hjärtan slår olika fort
ett slag där
ett slag en timme senare
vägar som förut korsade varandra
går nu ganska nära
men precis parallelt
så att de aldrig kommer
korsa varandra igen
tårar färgar hela världen genomskinlig
all mat smakar salt
och drömmar om lycka är
blott minnen i dina drömmar
ibland är hela världen fel
inte så att man tycker att den har fel
utan den är verkligen det
som att själva tiden hamnat i otakt
och hjärtan slår olika fort
ett slag där
ett slag en timme senare

vägar som förut korsade varandra
går nu ganska nära
men precis parallelt
så att de aldrig kommer
korsa varandra igen

tårar färgar hela världen genomskinlig
all mat smakar salt
och drömmar om lycka är
blott minnen i ditt undermedvetna

Kommentarer
Postat av: du är grym jens

<3

2009-10-29 @ 21:00:38
Postat av: du är grym jens

<3

2009-10-29 @ 21:00:44
Postat av: M.

"vägar som förut korsade varandra

går nu ganska nära

men precis parallelt

så att de aldrig kommer

korsa varandra igen"



Första gången jag läser din blogg. Men gah. du är duktig.

2009-10-30 @ 01:48:10
URL: http://betweenheartbeats.blogg.se/
Postat av: Sandra

och du gör det igen.

2009-10-30 @ 01:50:22
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: gingerkaka

Tack M!

Och tack igen Sandra <3

2009-10-30 @ 02:27:29
URL: http://gingerkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0