Godismorgon...

Yay, då var det morgon igen, och vilken morgon också. Jag gick upp 7:30 för att masa mig iväg till vårdcentralen och prata med farbror läkare (okej, det var en kvinna, men jag gillar uttrycket). Hipp, hipp, hurra jag är inte allvarligt sjuk, men jag har tydligen riktigt uppsvullna halsmandlar, så nu är det vila som rekommenderas och vila ska det bli.
Dagens dikt #1
Saga om en älva
Detta är en saga om en älva fast inte som en älva i sagorna utan en verklig sådan så verklig att det gör ont en älva så vacker, att själva ljuset omkring henne, blir avundsjukt, en älva så tuff, att själva världen blir avskräckt, det gör dig spännande, det mig spänd, intresserad, konfunderad, distraherad för du flyger lite för långt upp, precis ovanför mig, men alldeles för långt borta, jag hoppar, men når ej, jag hoppas, men det går ej, du vet att jag vill ha dig här bredvid mig, vid mig, på mig, men du retar mig bara, och lockar mig bara, ... jag gillar det men jag undrar om ljuset, runt omkring dig kommer slockna, kommer hårfärgen jag älskar blekna till en svagare nyans? kommer jag klara av att tvinga mig själv att vilja ha dig mindre? jag hoppas, för älvorna är som änglar, även om de går på jorden ibland, kommer de ändå alltid flyga bland molnen, långt bort ifrån oss dödliga.
Detta är en saga om en älva
fast inte som en älva i sagorna
utan en verklig sådan
så verklig att det gör ont
en älva så vacker,
att själva ljuset omkring henne,
blir avundsjukt,
en älva så tuff,
att själva världen blir avskräckt,
det gör dig spännande,
det mig spänd,
intresserad, konfunderad, distraherad
för du flyger
lite för långt upp,
precis ovanför mig,
men alldeles för långt borta,
jag hoppar, men når ej,
jag hoppas, men det går ej,
du vet att
jag vill ha dig här bredvid mig,
vid mig,
på mig,
men du retar mig bara,
och lockar mig bara,
...
jag gillar det
men jag undrar om ljuset,
runt omkring dig kommer slockna,
kommer hårfärgen jag älskar
blekna till en svagare nyans?
kommer jag klara av att
tvinga mig själv att vilja ha dig mindre?
jag hoppas,
för älvorna är som änglar,
även om de går på jorden ibland,
kommer de ändå alltid flyga bland molnen,
långt bort ifrån oss dödliga.
Yay, då var det morgon igen, och vilken morgon också. Jag gick upp 7:30 för att masa mig iväg till vårdcentralen och prata med farbror läkare (okej, det var en kvinna, men jag gillar uttrycket). Hipp, hipp, hurra jag är inte allvarligt sjuk, men jag har tydligen riktigt uppsvullna halsmandlar, så nu är det vila som rekommenderas och vila ska det bli.

Dagens dikt #1:

Saga om en älva
Detta är en saga om en älva
fast inte som en älva i sagorna
utan en verklig sådan
så verklig att det gör ont
en älva så vacker,
att själva ljuset omkring henne,
blir avundsjukt,
en älva så tuff,
att själva världen blir avskräckt,
det gör dig spännande,
det mig spänd,
intresserad, konfunderad, distraherad
för du flyger
lite för långt upp,
precis ovanför mig,
men alldeles för långt borta,
jag hoppar, men når ej,
jag hoppas, men det går ej,
du vet att
jag vill ha dig här bredvid mig,
vid mig,
på mig,
men du retar mig bara,
och lockar mig bara,
...
jag gillar det

men jag undrar om ljuset,
runt omkring dig kommer slockna,
kommer hårfärgen jag älskar
blekna till en svagare nyans?
kommer jag klara av att
tvinga mig själv att vilja ha dig mindre?

jag hoppas,
för älvorna är som änglar,
även om de går på jorden ibland,
kommer de ändå alltid flyga bland molnen,
långt bort ifrån oss dödliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0