Fina ord gör dagen glad...

Idag har varit en relativt fin dag ändå. Som sagt började det ju med ett besök hos läkaren som ordinerade vila. Lyssnade Jens? Jo lite... men vankades det ju flashmob under dagen, och det kan man ju inte bara missa. För er som faktiskt missade det så kommer här en recap. Vi dansade till Michael Jackson's "Beat it" på 3 olika platser i Göteborg, Bergakungen, Nordstan och Centralstationen, lite som Bounce gjorde på plattan i Stockholm. Detta var kanske inte precis den vila som läkaren menade, men det är smällar man får ta antar jag...
Sidenote: Fick sms från "Älvan" förut. Fina ord gör gingerkakan glad. :)

Dagens dikt #2, skrevs under kvällningen:

När jag dör i dig
jag drunkar i dig,
inte för att jag inte KAN simma,
men jag vill inte,
vill dyka ner i det som är du,
vill kippa efter andan,
inuti dig,
och sedan sakta sluta,
sluta slåss,
mot ofrånkomligheten,
i evigheten jag vill uppleva,
när jag dör
i dig
tid utan slut,
slut utan tidsbestämmelse,
ingenting där
nånting annat var förut
när jag dör
i dig
finns det jag alltid velat ha
redan där
runtomkring mig
mina lungor andas, när du andas
mitt hjärta slår, när ditt slår
min hjärna tänker, inte alls
jag drunkar i dig,
inte för att jag inte KAN simma,
men jag vill inte,
vill dyka ner i det som är du,
vill kippa efter andan,
inuti dig,
och sedan sakta sluta,
sluta slåss,
mot ofrånkomligheten,
i evigheten jag vill uppleva,
när jag dör
i dig

tid utan slut,
slut utan tidsbestämmelse,
ingenting där
nånting annat var förut
när jag dör
i dig
finns det jag alltid velat ha
redan där
runtomkring mig

mina lungor andas, när du andas
mitt hjärta slår, när ditt slår
min hjärna tänker, inte alls

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag kan inte sluta kommentera. du är så himla bra.

2009-10-28 @ 23:12:35
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: gingerkaka

hihi gör inte det, dina fina ord gör dagen glad också :)

2009-10-29 @ 11:56:53
Postat av: sabine

du skriver jättefint! :)

2009-10-29 @ 15:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0