Den förlorade dagen...

Nej idag har jag faktiskt inte skrivit något, och jag vet inte riktigt varför. Jag har i och för sig haft en ganska stressad dag, i jämförelse med resten av denna veckans dagar. Först så fick jag en liten leverans till mig för en flashmob vi ska ha imorgon, sen skulle jag ha ett fika-möte inför ett arrangemang på onsdag nästa veckan och sen var det dags att hänga med en gammal kompis. Produktiv och trevlig dag, men inga dikter har det blivit. Därför får ni en som jag skrev för ett tag sedan.
Dagens dikt #1:

mitt imellan

fången någonstans imellan

mellan där jag vill vara och där jag är

här trivs jag inte

men där är jag inte välkommen

 

de ser på mig med ögon,

som inte ser vem jag är

utan vad

som ser bara det som betyder något

hos dem

och inte vad jag betyder för dem

inte märker vem jag är

utan vad

jag vill inte vara vad,

och jag vill inte vara vem

jag vill vara jag,

utan att behöva låtsas och försöka

vara någon de vill ha

 

jag säger inte att det altlid är så

det finns undantag,

och de undantagen älskar jag,

men vad gör man om man vill träffa

nya undantag?

nej då får jag hålla mig här,

men här finns inte undantagen,

de finns där.

där borta.

där.


Kommentarer
Postat av: M.

Grymt.

2009-11-01 @ 00:11:38
URL: http://betweenheartbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0