Bara för att jag vill visa en dikt...

Natt är det. Bara så ni vet. Och på natten, då skriver man poesi. Det gör i alla fall jag. Inget intressant har hänt sen det senaste inlägget. I alla fall inget ni behöver veta. Däremot har jag en dikt. Här.
Dagens dikt #1 (eller #3 om man tänker att det är torsdag):

dig i en glaslåda
jag vill stoppa dig
i en liten låda
en liten glaslåda
inte större än att
du får plats
så jag vet vart jag har dig
så att jag har koll på dig
så att du inte stjäl mitt hjärta
ännu en gång
jag vill kunna titta på dig
när jag vill
kunna krypa ner med dig i lådan
när jag vill
och det låter hemskt att jag säger det
men jag vill ha dig
i en liten låda
en liten glaslåda
under sängen
det vore fint
och nu ska jag bara
lura hit dig
och bygga den där
lådan
jag vill stoppa dig
i en liten låda
en liten glaslåda
inte större än att
du får plats
så jag vet vart jag har dig
så att jag har koll på dig
så att du inte stjäl mitt hjärta
ännu en gång

jag vill kunna titta på dig
när jag vill
kunna krypa ner med dig i lådan
när jag vill
och det låter hemskt att jag säger det
men jag vill ha dig
i en liten låda
en liten glaslåda
under sängen

det vore fint
och nu ska jag bara
lura hit dig
och bygga den där
lådan

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag vill ha dina dikter i en låda under sängen så jag kan peta på dom så att dom flyger ut i mitt rum och gör det lite finare. :)



på natten. då skriver man. sant.

2009-10-30 @ 01:51:58
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: gingerkaka

request accepted. <3

2009-10-30 @ 02:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0