Ännu en bortkastad dag...

Nu är klockan snart 5, och jag har inte gjort ett skit idag. Jag vaknade vid halv 11 typ... (över 10 timmars sömn, woho!) och tänkte mig att jag skulle ta det lugnt tills klockan 2 då jag skulle träffa min vän Jens och så skulle vi fixa lite saker inför en flashmob på lördag (samling 14:30 gustav adolfs torg). Sen visade det sig att vi inte behövde göra det, och sen fick jag ett sms från en kompis jag skulle träffa ikväll som blivit sjuk så hela dagens schema föll bort.
Nu gjorde inte det mig så mycket eftersom jag själv känner mig ganska kass fortfarande, men det känns ändå snopet.

Iaf, nu så ska jag snart åka till frisören och snagga mig... nej nu skämtade jag, det hade jag aldrig gjort, jag älskar mitt långa hår...

Dagens dikt #1. Konstigt att det bara har blivit 1 idag.... Det som ska sägas om den är att jag inte vet varför den blev så hatisk, men ibland blir det bara så. Den handlar inte om någon speciell.:

jag gräver i dig
jag vill skrapa av det
som finns på ytan,
på din yta,
gräva upp det som finns unuti,
inuti dig,
examinera dina inälvor
för att se om jag kan använda dem,
och sen kastar jag bort dem,
jag bryr mig inte ens vart de landar,
men jag hoppas de blir smutsiga,
jag hoppas de landar i grus och smuts,
där nere på marken,
där jag krälade för dig,
bönerna och tårarna kommer tillbaka,
men de stör mig inte, de eggar mig,
ditt hjärta sparar jag till sist,
för när jag tar upp det ur dig så dör du ju,
och jag vill inte du ska dö,
förrän du fått se mig skada dig,
så mycket som du skadat mig,
jag vill skrapa av det
som finns på ytan,
på din yta,
gräva upp det som finns unuti,
inuti dig,
examinera dina inälvor
för att se om jag kan använda dem,
och sen kastar jag bort dem,
jag bryr mig inte ens vart de landar,
men jag hoppas de blir smutsiga,
jag hoppas de landar i grus och smuts,
där nere på marken,
där jag krälade för dig,
bönerna och tårarna kommer tillbaka,
men de stör mig inte, de eggar mig,
ditt hjärta sparar jag till sist,
för när jag tar upp det ur dig så dör du ju,
och jag vill inte du ska dö,
förrän du fått se mig skada dig,
så mycket som du skadat mig,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0