Väldigt svårt...

Men okej nu måste jag iaf kommentera. Jag har tänkt mig, att jag ska skriva ihop en liten bok med de av mina dikter som jag tycker mest om, och sedan ska en kompis till mig illustrera lite och sen ska jag ge ut den på vulkan. Inte för att jag förväntar mig att någon köper den, utan för att det hade varit fint med en egen bok :)
MEN sen kom jag på att jag inte har så många "nya dikter" som jag tycker om, och då fick jag ett slags "skapar-ryck" och började skriva. Så, här kommer ännu en dikt.

Dagens dikt #4:

gräs och hud
tre.
grönt gräs
hudfärgad hud
minnen som delar sig
och berättar om två olika saker
ditt minne
och mitt minne
berättar på två olika sätt
om precis samma sak
två.
bränt gräs
rödfärgad hud
det är kallare
och minnena smälter ihop
det var bara en sak som hände
och vi vill bara hitta någon
som kan berätta om det
på ett bra sätt
ett.
nytt gräs
vitfärgad hud
det är varmare
och minnena är borta
nytt liv sjuder
bredvid våra kroppar
bredvid vår historia
bredvid vårt liv
tre.
grönt gräs
hudfärgad hud
minnen som delar sig
och berättar om två olika saker
ditt minne
och mitt minne
berättar på två olika sätt
om precis samma sak
två.
bränt gräs
rödfärgad hud
det är kallare
och minnena smälter ihop
det var bara en sak som hände
och vi vill bara hitta någon
som kan berätta om det
på ett bra sätt
ett.
nytt gräs
vitfärgad hud
det är varmare
och minnena är borta
nytt liv sjuder
bredvid våra kroppar
bredvid vår historia
bredvid vårt liv

Kommentarer
Postat av: M.

Jag har inte läst jättemycket av dig, med tanke på att jag hittade din blogg här om dagen. Men idén med bok tycker jag låte väldigt fin.

Fin dikt igen.

2009-11-01 @ 10:33:23
URL: http://betweenheartbeats.blogg.se/
Postat av: gingerkaka

jag är glad att du tittar tillbaka :) och tackar så mycket för de fina orden.

2009-11-01 @ 21:18:35
URL: http://gingerkaka.blogg.se/
Postat av: Sandra

om jag inte är alltför pank när boken kommer så kanske jag köper, för du är så himla himla bra!

2009-11-02 @ 13:21:27
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: gingerkaka

hehe, då får jag se till att lägga manken till så att den verkligen kommer ut Sandra ^^

2009-11-02 @ 15:35:16
URL: http://gingerkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0