Tid är bara viktigt när man räknar den...

Titeln är på tal om att jag inte har skrivit på ett tag. Jag har haft så mycket att göra och inte gjort det jag borde, så det har inte riktigt blivit någon tid över till bloggen. Sedan har jag också varit i Berlin med min underbara klass, och här följer en liten uppdatering med vad som hände:
Vi åkte förra tisdagen klockan 3 ifrån Göteborg central. Mellanlandade (med bussen) i malmö och satte oss sedan på ännu en buss som förde oss heeeela vägen till Berlin. Bussresan tog drygt 15 timmar, men vi hade väldigt roligt större delen av tiden. Framme i Berlin klockan 5 så drar vi till vandrarhemmet och lägger av våra väskor och byter lite kläder (vi fick inte checka in förrän klockan 15:00). Sedan drar vi ut på stan... men inget är öppet. Vi fastnar framför Starbucks klockan 7, men de öppnar inte förrän en timme senare. Då hittar vi ett till Starbucks som faktiskt har öppet, och där somnar vi i deras sköna fåtöljer.


Nu kommer en ännu mindre uppdatering dag för dag:

Dag 1 Onsdag(kväll): 2 av mina klasskamrater blir snörfulla (mitt eget lilla ord), och jag "måste" ta hand om dem, vilket i och för sig resulterade i väldigt roliga filmer. "Jag vet inte vart... min penis är" är redan en klassisk kommentar i min klass.
Dag 2 Torsdag: Vi drar ut på stan och åker runt, ser tv-tornet, Alexandersplatzen och lite sådant. På kvällen drar vi till "den hetaste klubben i Berlin" där musiken suger och en klasskompis blir biten på herrtoaletten.
Dag 3 Fredag: Vi ser Brandenburger Tor och går och kollar in Kadewe (stoort varuhus). På kvällen försöker hela klassen komma in på ett annat "hett" ställe som heter Spindler Klatt, men bara hälften gör det varpå resten drar till en tysk kareoke-bar och har jääävligt skojj!
Dag 4 Lördag: Ingen orkar göra något så vi drar ut i smågrupper, delar upp oss i mindre grupper och Jag och 4 klasskamrater kollar in Sony Center innan vi äter på KFC och åker hem... festandet tär på oss och man måste ju vila upp sig inför kvällen. På kvällen drar alla till ett nattklubb som heter Qdorf, och alla går loss totalt. Ingen är nykter, alla har jävligt skojj, och jag tror att de flesta tappade något. 3 klasskompisar snor glitter från garderoben på klubben och en mopedhjälm från en budmoped och ägnar sig sedan åt att använda hjälmen till diverse roliga saker (sparkar i huvuden och springa in i stolpar). Sedan händer väl de som är tråkigast på resan, min kompis sätter på sig hjälmen, försöker hoppa över en annan kompis, ramlar och bryter handleden. Han får åka till sjukhus för att gipsas och ska nu opereras imorgon här i Göteborg. Inte jättekul. Sen är det dags att sova.
Dag 5 Söndag: Vi åker hem... och alla sover i bussen typ. Och Malin snarkar.

Ja, det var det. Nu blir det en dikt jag skrev på vägen hem i bussen.
Dagens dikt #1:
tryck på mig

mörkret är påtagligt när du inte är i närheten
och känslan du bär med dig
är större än rädslan för att du ska vara för mycket
du vet vad jag vill,
men du vill inte själv,
och det dödar mig lite,
jag vet inte vad du vill,
men du vill i alla fall ha mig i närheten,
och det är väl alltid något,
men jag vet inte hur jag borde bete mig,

jag vill ju bara kasta mig på dig
trycka med mina fingertoppar, 
på väl utvalda punkter på din kropp
lägga mina händer på din höft
och dra dig nära
låta mina läppar,
möta dina läppar,
blott en sekund mitt sinne kan uppfatta,
blott ett minne att uppskatta,
jag känner mig blottad,
jag känner mig hänförd och förstörd,
allt i samma andetag,


för jag tycker ju om det,
när du sitter bredvid mig,
men ditt ben mot mitt,
när du kittlar mig på knät,
och skrattar åt min reaktion
och jag bara kan tänka,
på att jag hoppas du inte vet
vad jag vill göra med dig,
... vad jag redan gör med dig
inuti mitt huvud.


tryck på mig.
tryck dit mig.
tryck dig mot mig.
tryck.
snälla, tryck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0