Tårar och improesi...

Okej nej jag grät inte, det har säsongen varit för bra för, men lite bittert var det. Men nu lämnar vi det. (ni som vet vad jag pratar om, ni vet vad jag pratar om, ni andra kan strunta i det)
Improesi. På hängmattan. Min kompis sockervadds-Emma var med och tävlade, och gjorde det med bravur. (I och för sig så är hon svensk mästarinna i improesi, men ÄNDÅ!). Jag tyckte verkligen det var kul att lyssna på sådan... spontan poesi. Det är nog den vackraste sorten...

Här får ni lite av min "spontana" poesi.
Dagens dikt #1, har ett litet annorlunda versmått än jag vanligtvis använder:

vintertäcke

nu har jag bytt till vintertäcke
så att det blir lite varmare i min säng när jag sover
jag undrar om kan göra samma sak med mitt hjärta
byta det som finns runtom så att det blir lite varmare


när du sover med mig tar du inte bara mitt vintertäcke ifrån mig
när du drar det till dig i sömnen
utan du lägger även ett täcke runt mitt hjärta
som gör att det känns lte mer bekvämt,
lite mer på sin plats,
i min annars så tomma bröstkorg


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det var himla fint.

2009-11-02 @ 13:41:44
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: gingerkaka

tack Sandra :)

2009-11-02 @ 15:34:29
URL: http://gingerkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0