Oj...

Nu har det gått typ 4 dagar sedan jag skrev någonting... känns jättekonstigt, och som att tiden har gått jättesnabbt. Men men, här kommer en liten recap på vad som hänt mig de senaste dagarna.
Nu ska vi se, 4 dagar sedan var i onsdags ja. I torsdags hände NADA, för jag höll på att plugga till ett prov. I fredags var jag faktiskt på nightgib för första gången på jääättelänge på ett IT-café mina kompisar har öppnat och igår var jag trött och kollade på fotboll. Sedan idag har jag skrivit på ett filosofi-arbete och spelat inomhuscup.

Japp det var mitt liv på 3 rader. Här kommer en dikt.

Dagens dikt #1:

att döda en känsla
gör ett hål, ungefär en centimeter stort
till vänter på din bröstkorg
precis under stället
där ditt hjärta brukade sitta
stick in två fingrar
och försök plocka ut den
jag vet att det kan vara svårt
de brukar slänga sig runt
och försöka ta sig nån annanstans i kroppen
när man kommer där med sina fingrar
men bara nyp tag och dra
när du väl har fått ut den
så är jobbet nästan klart
nu ska du bara hitta en hammare
och en liten skärbräda
för du vill väl inte förstöra
ditt bord
när du hamrar
ta en stor sving
slå hårt och länge
när du fått ihop en liten hög
med känslo-spillror
tar du dem i en påse
tar påsen med dig
och åker så långt ut i skogen du kan komma
gräver en liten grop
och begraver påsen för alltid
jag har försökt allt annat
och detta är det enda
jag kan komma på som kan funka
jag kan inte
jag KAN inte
känslorna försvinner inte
i den takt jag behöver
så nu försöker jag det här
ska bara hitta min hammare
gör ett hål, ungefär en centimeter stort
till vänster på din bröstkorg
precis under stället
där ditt hjärta brukade sitta
stick in två fingrar
och försök plocka ut den
jag vet att det kan vara svårt
de brukar slänga sig runt
och försöka ta sig nån annanstans i kroppen
när man kommer där med sina fingrar
men bara nyp tag och dra

när du väl har fått ut den
så är jobbet nästan klart
nu ska du bara hitta en hammare
och en liten skärbräda
för du vill väl inte förstöra
ditt bord
när du hamrar

ta en stor sving
slå hårt och länge
när du fått ihop en liten hög
med känslo-spillror
tar du dem i en påse
tar påsen med dig
och åker så långt ut i skogen du kan komma
gräver en liten grop
och begraver påsen för alltid

jag har försökt allt annat
och detta är det enda
jag kan komma på som kan funka
jag kan inte
jag KAN inte
känslorna försvinner inte
i den takt jag behöver
så nu försöker jag det här
ska bara hitta min hammare

Kommentarer
Postat av: Sandra

mm. lika bra som alltid!

dubbelchecka dock stavningen i andra raden ;)

2009-11-08 @ 22:47:21
URL: http://ordentarplats.wordpress.com
Postat av: gingerkaka

ojj då, jag har tur som har dig <3 :)

2009-11-08 @ 22:50:18
URL: http://gingerkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0