Jag är jätteinspirerad att göra något produktivt, men jag orkar fan inte...

Det är lite dagens citat, för det är så jag känner mig just nu. Idag har jag varit med om ett världsrekord. Tillsamman med Carina och Olle var jag och ledde en satellit till ett världsrekordförsök i idégenerering som de försökte sig på på Svenska Mässans entrepenörsdagar. Så vi satt mellan 12:30 och 16:09 och skickade in idéer som de duktiga människorna som kom till VKM kom på. Det blev verkligen jättebra. Vi skickade in 136 idéer och totalt tror jag de fick in över 800 (!), på 3,65 timmar. Så nu när jag kom hem var jag jättepepp på att hitta på/skapa/utveckla något, men jag känner mig helt matt... borde sova.
Dagens dikt #1, blev också lite mörk igen... men men:

du kastar ord
du skrev hat över hela mig,
kastade små svarta ord
emot mig,
och jag aktade mig inte,
bara stod kvar.
de gjorde rispor i mitt ansikte,
men jag torkade inte bort blodet,
bara stod kvar,
du gick närmare
och närmare,
började kasta hårdare
och hårdare,
dunk.
jag fallar till marken,
men ett ord utstickande
ur pannan och hat sipprande
ur såret,
innan du går släpper du ett
sista ord på mig,
det singlar sakta ner,
och landar på min våta kind,
"förlåt".
du skrev hat över hela mig,
kastade små svarta ord
emot mig,
och jag aktade mig inte,
bara stod kvar.
de gjorde rispor i mitt ansikte,
men jag torkade inte bort blodet,
bara stod kvar,
du gick närmare
och närmare,
började kasta hårdare
och hårdare.
jag föll till marken,
men ett ord utstickande
ur pannan och hat sipprande
ur såret,

innan du gick släppte du ett
sista ord på mig,
det singlade sakta ner,
och landade på min våta kind,
"förlåt".

Kommentarer
Postat av: Sandra

och du gör det bra! igen.

2009-11-05 @ 00:16:55
URL: http://ordentarplats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0