Gratis mat...

Okej... ingen aning hur den titeln kom till. Jag antar att jag är hungrig och pank omedvetet. Jaja, natt är det i alla fall, och jag ska gå och lägga mig snart eftersom jag har muntligt Cambridge-prov i engelska imorgon. Det börjat dock inte förrän 15:40, men man vill ju vara utsövd i vilket fall. Idag har det hänt väldigt lite, igår hände det desto mer och det är fan tur att jag har min älskade vän Affe, för annars vet jag inte riktigt hur jag hade överlevt... <3

Jag åkte till henne, satte ihop en säng, bröt ihop, somnade i sängen, vaknade, hjälpte henne att städa och åkte hem. Jag har aldrig någonsin känt mig så hemma på en plats som inte varit mitt hem, som jag gör hemma hos henne... jag har aldrig varit så lugn och så harmonisk som jag är där. Det är väl också därför jag kan somna hos henne, när jag knappt somnar hos mig. Dock vaknar jag alltid upp med håret som ett virrvarr, och förklaring är lika enkel som alltid... mitt "surfar-hår" är väl oemotståndligt för Affe-fingrarna. :-)

Dagens dikt #1, vet jag inte riktigt hur det kom till, men en vis poet sa till mig att "gestaltning is the shit" så det är det jag försöker.

spelning för en
om jag räknar in oss så börjar du
seså sätt igång nu
håll rytmen stadig
strunta i att våra hjärtslag inte är i takt
fortsätt bara
så det hörs ordentligt
okej nu har du takten där
då hämtar jag mitt instrument
så ser vi om det blir något bra av det den här gången
och så hoppas vi att det inte blev som förra
crescendo efter crescendo
men i slutändan bara ett litet trumsolo och
sedan var du borta,
på väg till nästa spelning
ut på turné
och där står jag ensam och plockar ihop sladdar och
mikrofonstativ
lägger dem i små lådor
hänger sladdarna i på krokar
så att jag lätt ska kunna ta fram dem
nästa gång du vill spela något med mig
och jag hoppas bara att jag till nästa gång
har kunnat laga mina förstärkare
som du spränger varje gång du spelar för mig
om jag räknar in oss så börjar du
seså sätt igång nu
håll rytmen stadig
strunta i att våra hjärtslag inte är i takt
fortsätt bara
så det hörs ordentligt
okej nu har du takten där
då hämtar jag mitt instrument
så ser vi om det blir något bra av det den här gången
och så hoppas vi att det inte blev som förra
crescendo efter crescendo
men i slutändan bara ett litet trumsolo och
sedan var du borta,
på väg till nästa spelning
ut på turné

och där står jag ensam och plockar ihop sladdar och
mikrofonstativ
lägger dem i små lådor
hänger sladdarna på krokar
så att jag lätt ska kunna ta fram dem
nästa gång du vill spela något med mig
och jag hoppas bara att jag till nästa gång
har kunnat laga mina förstärkare
som du spränger varje gång du spelar för mig

Kommentarer
Postat av: Strövaren

Once your lost in a twilights blue,

you can't find the way,

the way finds you.

2009-11-28 @ 19:44:58
Postat av: gingerkaka

Musik ^^

2009-11-29 @ 02:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0