"Det är bara måndag en dag i veckan..."

Titeln är dagens citat.
Jag tycker inte om måndagar... och det är inte för det klyschiga "det är början på en ny arbets/skolvecka", utan för att min dag är så lååång på måndagar. Går egentligen till 10 över 4 (vilket kanske inte låter långt, men jag tycker det i alla fall). Just idag fick vi sluta tidigare, vilket gör mig lite gladare. Senare ska jag iväg på sångkurs, och kanske hoppa in på min kompis nyöppnade IT-café för att säga hej.

Dagens dikt #1:

jag vill inte skriva den här dikten
Av respekt för mig själv
tänker jag inte skriva den här dikten
jag tänker inte yttra de här orden
jag tänker inte tänka de här tankarna
jag vill inte ni ska höra
vad jag vill ha sagt
vill inte ni ska se
vad jag vill visa er
jag vill inte!
...
men jag kan inte låta bli
jag kan inte sluta
det är något som drar och sliter
inuti mig
som tvingar mig att fortsätta
som sätter ord på tankar
jag inte trodde fanns
jag vet inte vad jag ska göra
hur jag ska kunna låta bli
jag får väl sluta tänka
sluta känna
sakta ner mitt hjärta
så att känslorna avtar
så att ordflödet sinar
så att världen blir grå
bara då kan jag vara säker
på att mina ord förblir
mina egna
Av respekt för mig själv
tänker jag inte skriva den här dikten
jag tänker inte yttra de här orden
jag tänker inte tänka de här tankarna
jag vill inte ni ska höra
vad jag vill ha sagt
vill inte ni ska se
vad jag vill visa er
jag vill inte!
...
men jag kan inte låta bli
jag kan inte sluta
det är något som drar och sliter
inuti mig
som tvingar mig att fortsätta
som sätter ord på tankar
jag inte trodde fanns

jag vet inte vad jag ska göra
hur jag ska kunna låta bli
jag får väl sluta tänka
sluta känna
sakta ner mitt hjärta
så att känslorna avtar
så att ordflödet sinar
så att världen blir grå
bara då kan jag vara säker
på att mina ord förblir
mina egna

Kommentarer
Postat av: Sandra

du lyckades väldigt snyggt till titeln måste jag säga!

2009-11-02 @ 16:44:34
URL: http://ordentarplats.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0